Ajuts per a activitats extraescolars esportives del Patronat d'Esports i dels clubs esportius de Gelida
Termini de presentació de sol·licituds: del 5 al 16 de setembre de 2022
BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER ACTIVITATS ESPORTIVES DELS CLUBS ESPORTIUS DE GELIDA
-CURS ESCOLAR 2022-2023-
1.- Objecte De l’ajut:
L’objecte de la convocatòria és la concessió d’ajuts pel pagament de les activitats esportives dels Clubs esportius de Gelida que tenen escola esportiva (Club de Futbol Gelida, Club de Tennis i Pàdel Gelida, Club Esportiu Gelida, Club Vòlei Gelida, Futbol Sala Gelida Industrial i Club d'Escacs Gelida) per a persones fins a 18 anys d’edat membres de famílies amb necessitats socioeconòmiques empadronades a Gelida, en el proper curs 2022-2023.
Aquesta convocatòria regeix durant el curs 2022-2023. Les atribucions aprovades en base a aquesta normativa no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent.
2.-Destinataris:
Per concórrer a la convocatòria, els interessats hauran de reunir els següents requisits:
a) Tota la família o unitat familiar que sol·liciti l’ajut ha d’estar empadronada a Gelida.L’ajut va destinat a persones fins a 18 anys d’edat.
b) Entrar dins els barems econòmics i socials, regulats en aquesta convocatòria.
c) Cal presentar la sol·licitud i tota la documentació acreditativa en els terminis establerts en la aquesta convocatòria
d) Inscriure’s a l’activitat esportiva del Club esportiu seguint les indicacions d’aquest.
3.- Criteris d’atorgament de l’ajut i la seva ponderació:
La concessió dels d’ajuts pel pagament d’activitats esportives dels Clubs esportius de Gelidaes realitzen amb l’aplicació del barem social i econòmic següent:
A efectes del càlcul final de la valoració de la situació de cada unitat familiar de convivència la valoració econòmica representarà el 70% de la puntuació total i la valoració social el 30% restant.
a. Valoració econòmica:
a.1) Per establir la situació econòmica es consideraran els ingressos nets percebuts pel conjunt de membres la unitat familiar de convivència durant els 6 mesos anteriors a la data de sol·licitud. Per establir el còmput d’ingressos es valoraran:
- Ingressos del treball per compte aliena
- Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
- Prestacions socials
- Transferències rebudes i pagades a altres llars
a.2) Per a calcular la Renda Disponible es descomptarà al total d’ingressos dels darrers 6 mesos, el 100% de la despesa d’habitatge de la unitat familiar de convivència, fixant un topall màxim de 550€ (tant per a lloguer com per a hipoteca).
a.3.)En funció del requisits d’accés econòmic de cada unitat familiar s’obtindrà la puntuació econòmica de la unitat, serà com a màxim 6 punts .
Graella de valoració econòmica:
La renda disponible de la unitat familiar de convivència, mensual, màxima per a tenir dret a les prestacions, en funció del nombre de membres de la mateixa, seran les següents quantitats:
Tipus d’unitat de convivència |
RENDA MÀXIMA DISPONIBLE MENSUAL (amb la despesa d’habitatge descomptada) |
|
Equivalent al100% de l’IRSC |
Un membre |
569,12 € |
Dos membres |
739,86 € |
Tres membres |
910,59 € |
Quatre membres |
1081,33 € |
Cinc membres |
1252,06€ |
Sis membres |
1.422,80 € |
La renda disponible de la unitat familiar de convivència s’obté de la suma dels ingressos (obtinguts en els darrers 6 mesos i ajustats a nivell mensual) i de restar la despesa d’habitatge amb els límits regulats.
b. Valoració Social:
b.1) Per establir la situació social el professional de referència dels serveis socials bàsics municipals avaluarà les mancances, necessitats i factors discrecionals de cada unitat familiar de convivència.
b.2) Es consideraran de forma especial aquells casos en que s’identifiquin mancances lligades a les necessitats bàsiques que rebran la màxima puntuació en la valoració social (5 punts).
b.3) El personal tècnic avaluarà per a cada unitat familiar de convivència la presència de les situacions de mancança i necessitats social i determinarà la puntuació resultant fins a un valor màxim de 5 punts.
b.4) Complementàriament, el professional podrà valorar l’existència d’altres factors discrecionals que afavoreixin o dificultin l’eficàcia en l’assoliment dels objectius socials de la prestació econòmica. Aquests factors són puntuats a discreció pel professional fins completar la valoració social.
b.5) La puntuació de la valoració social de la unitat familiar de convivència serà de com a màxim de 5 punts.
Graella de valoració social
Màxima puntuació. Situacions d’emergència social Puntuació assignada |
|
Dèficit en les condicions d’alimentació i higiene personal |
(2) |
Dificultat en l’accés o manteniment de l’habitatge i/o de les seves condicions d’accessibilitat, habitabilitat o equipament |
(2) |
Existència de situació de risc per a menors o persones vulnerables per raó de dèficits convivencials (conflicte, abandonament, maltractament, abús, etc.) |
(2) |
Existència de situació de risc per a menors o altres persones vulnerables per raó de l’existència d’altres problemàtiques (consum de substàncies tòxiques, drogodependències, empresonament d’algun membre, explotació laboral, etc.) |
(2) |
Puntuació intermitja. Situacions i/o problemàtiques de risc moderatPuntuació assignada |
|
Existència de situació de risc per problemes de salut greu en algun dels membres (elevat cost econòmic, situació terminal, etc.) |
(2) |
Puntuació mínima. Situacions i/o problemàtiques de menor risc |
Puntuació assignada |
Existència de situació de risc per motius laborals (tots els membres en situació d’atur, un membre en situació d’atur de llarga durada) |
(1 punt) |
Composició de la unitat de convivència que determini una situació de risc o desigualtat (monoparentals, persones soles, gent gran, etc.) |
|
Existència de membre/s amb problemes de salut |
|
Existència de membre/s amb discapacitat / malaltia mental |
|
Existència de membre/s amb necessitats educatives especials |
|
Factors addicionals a la valoració social
Factors addicionals a la valoració social |
|
• Compliment dels acords establerts al pla de treball • Incompliment puntual dels acords • Incompliment sistemàtic dels acords |
|
• Compliment condicions establertes • Incompliment de les relacions establertes |
|
• Membre/s amb ocupació activa • Membre/s en recerca activa de feina |
|
• Existència de xarxa de suport (familiar, social) |
|
El/la tècnic/a social omplirà el quadre indicant si hi ha o no mancances i/o situacions llistades en el quadre, d’acord amb la valoració social que faci de la situació del / de la sol·licitant de la prestació econòmica.
A efectes del barem final la situació econòmica i social es valorarà segons la puntuació consignada a la taula següent:
Puntuació obtinguda menor que:
|
% |
Inferior a 2,1 punts |
20% |
Entre 2,2 i 5,1 punts |
40% |
Entre 5,2 i 8,1 punts |
60% |
Entre 8,2 i 10 punts |
80% |
4.- Import de l’ajut:
L’ import de l‘ajut es valorarà en funció de les sol·licituds presentades i del pressupost establert per l’Ajuntament.
La distribució d’aquests ajuts està condicionada a la disponibilitat pressupostària de l’Ajuntament.
Un cop aplicat el barem i segons la puntuació resultant, els imports de l’ajut podrien ser els següents:
Puntuació obtinguda menor que i import de l’ajut que correspon:
|
% |
IMPORT AJUT |
Inferior a 2,1 punts |
20% |
0% de bonificació |
Entre 2,2 i 5,1 punts |
40% |
50 euros bonificació pel curs 21-22 |
Entre 5,2 i 8,1 punts |
60% |
100 euros bonificació pel curs 21-22 |
Entre 8,2 i 10 punts |
80% |
150 euros bonificació pel curs 21-22 |
Des de Serveis Socials es podrà valorar, de forma excepcional, la bonificació del 100% de l’activitat en casos de seguiment socioeducatiu i Pla de Millora al servei. |
|
|
|
|
|
5.- Pagament:
La bonificació es realitzarà directament al Club esportiu i s’informarà a les famílies.
6.- Sol·licitud i documentació:
6.a) Les sol·licituds s’hauran de prestar mitjançant el formulari establert per l’Ajuntament degudament emplenades, dins el període establert en aquesta convocatòria.
6.b) La documentació que cal adjuntar a la sol·licitud és la següent:
DOCUMENTACIÓ GENERAL:
• Sol·licitud (emplenada i signada)
• Llibre de família
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA:
En cas de disminució:
• Certificat de disminució del Dept. de Treball, Afers Socials i Família
En cas de separació o divorci:
• Sentència de separació
• Conveni regulador Documentació acreditativa conforme està en tràmit.
En el cas que no es passi la pensió:
• Denúncia o demanda d’aquest fet
En cas de representació legal/acolliment
• Documentació acreditativa d’aquest fet
En cas de monoparentalitat i/o família nombrosa
• Carnet de família monoparental
• Carnet de família nombrosa
En cas d'incapacitació
• Resolució judicial que acrediti la representació legal.
DOCUMENTACIÓ ECONÓMICA de la UNITAT DE CONVIVÈNCIA:
(Aquests documents s’han de presentar de cada membre de la unitat familiar major de 16 anys dels ÚLTIMS 6 MESOS)
• Treballadors/es per compte aliena: nòmines dels darrers 6 mesos.
• Treballadors autònoms: última declaració de renta.
• Certificat de percebre o no pensions/prestacions de l'administració pública (Seguretat Social i Generalitat de Catalunya)
• Certificat del Servei d'Ocupació de Catalunya d'acreditació conforme percep o no prestació d'atur. Si es percep prestació/subsidi d'atur cal justificar el seu import en els darrers 6 mesos.
• En cas d'impossibilitat de justificar els ingressos, declaració jurada d'ingressos de cada membre de la unitat de convivència dels darrers 6 mesos.
• Els darrers 6 rebuts de lloguer o hipoteca. (fotocòpia)
En cas d’haver presentat la documentació en la CONVOCATÒRIA D’AJUTS ESCOLARS oberta del 20 de juny al 4 de juliol de 2022 no serà necessari aportar de nou la documentació (si no hi ha canvis significatius a nivell familiar i/o econòmic)
Determinació dels membres computables de la unitat familiar a efectes del càlcul de la renda:
Per al càlcul de la renda a efectes de l’ajut, són membres computables de la unitat familiar el pare i la mare, el tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció del sol·licitant, els germans majors de 16 anys, els oncles i els avis que justifiquin la seva residència en el mateix domicili que el sol·licitant amb el certificat de convivència corresponent.
Dels pares i avis es computarà la totalitat.
Dels fills majors de 16 anys i oncles, el 50 % en cas que no tinguin càrregues familiars; en cas que tinguin càrregues familiars demostrables, no es comptabilitzarà el seu ingrés.
7.- Tramitació i terminis de presentació:
El període de presentació de les sol·licituds s’aprovarà una vegada aprovades les bases
Cal presentar la sol·licitud i tota la documentació a l’Ajuntament de Gelida, Departament de Serveis Socials.
Les sol·licituds es registraran a l’OAC.
Les sol·licituds presentades fora dels terminis no seran acceptades.
8.-Resolució:
Els Serveis Socials de l’Ajuntament aplicarà els barems establerts a la convocatòria i emetrà un informe de resolució. Aquest informe serà elevat a la Junta de Govern Local de l’Ajuntament per la seva aprovació.
Les resolucions es notificarà de forma individualitzada a les famílies sol·licitants. Un cop rebuda la resolució de l’ajut s’estableix un període de 10 dies a partir de la notificació per poder presentar les reclamacions pertinents. Les sol·licituds desestimades per falta de documentació no es podran presentar com a reclamacions. Aquesta reclamació es formalitzarà amb una instància a l’Ajuntament.
BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DEL PATRONAT D’ESPORTS
-CURS ESCOLAR 2022-2023-
1.- Objecte De l’ajut:
L’objecte de la convocatòria és la concessió d’ajuts pel pagament de les extraescolars ofertades pel Patronat d’Esports de Gelida, per a membres de famílies amb necessitats socioeconòmiques empadronades a Gelida, en el proper curs 2022-2023.
Aquesta convocatòria regeix durant el curs 2022-2023. Les atribucions aprovades en base a aquesta normativa no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent.
2.-Destinataris:
Per concórrer a la convocatòria, els interessats hauran de reunir els següents requisits:
a) Tota la família o unitat familiar que sol·liciti l’ajut ha d’estar empadronada a Gelida.
b) Entrar dins els barems econòmics i socials, regulats en aquesta convocatòria.
c) Cal presentar la sol·licitud i tota la documentació acreditativa en els terminis establerts en la aquesta convocatòria
d) Inscriure’s a l’activitat extraescolar del Patronat d’Esports seguint les indicacions d’aquest.
3.- Criteris d’atorgament de l’ajut i la seva ponderació:
La concessió dels d’ajuts pel pagament d’activitats extraescolars del Patronat d’Esports es realitzen amb l’aplicació del barem social i econòmic següent:
A efectes del càlcul final de la valoració de la situació de cada unitat familiar de convivència la valoració econòmica representarà el 70% de la puntuació total i la valoració social el 30% restant.
a. Valoració econòmica:
a.1) Per establir la situació econòmica es consideraran els ingressos nets percebuts pel conjunt de membres la unitat familiar de convivència durant els 6 mesos anteriors a la data de sol·licitud. Per establir el còmput d’ingressos es valoraran:
- Ingressos del treball per compte aliena
- Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
- Prestacions socials
- Transferències rebudes i pagades a altres llars
a.2) Per a calcular la Renda Disponible es descomptarà al total d’ingressos dels darrers 6 mesos, el 100% de la despesa d’habitatge de la unitat familiar de convivència, fixant un topall màxim de 550€ (tant per a lloguer com per a hipoteca).
a.3.)En funció del requisits d’accés econòmic de cada unitat familiar s’obtindrà la puntuació econòmica de la unitat, serà com a màxim 6 punts .
Graella de valoració econòmica:
La renda disponible de la unitat familiar de convivència, mensual, màxima per a tenir dret a les prestacions, en funció del nombre de membres de la mateixa, seran les següents quantitats:
Tipus d’unitat de convivència |
RENDA MÀXIMA DISPONIBLE MENSUAL (amb la despesa d’habitatge descomptada) |
|
Equivalent al100% de l’IRSC |
Un membre |
569,12 € |
Dos membres |
739,86 € |
Tres membres |
910,59 € |
Quatre membres |
1081,33 € |
Cinc membres |
1252,06€ |
Sis membres |
1.422,80 € |
La renda disponible de la unitat familiar de convivència s’obté de la suma dels ingressos (obtinguts en els darrers 6 mesos i ajustats a nivell mensual) i de restar la despesa d’habitatge amb els límits regulats.
b. Valoració Social:
b.1) Per establir la situació social el professional de referència dels serveis socials bàsics municipals avaluarà les mancances, necessitats i factors discrecionals de cada unitat familiar de convivència.
b.2) Es consideraran de forma especial aquells casos en que s’identifiquin mancances lligades a les necessitats bàsiques que rebran la màxima puntuació en la valoració social (5 punts).
b.3) El personal tècnic avaluarà per a cada unitat familiar de convivència la presència de les situacions de mancança i necessitats social i determinarà la puntuació resultant fins a un valor màxim de 5 punts.
b.4) Complementàriament, el professional podrà valorar l’existència d’altres factors discrecionals que afavoreixin o dificultin l’eficàcia en l’assoliment dels objectius socials de la prestació econòmica. Aquests factors són puntuats a discreció pel professional fins completar la valoració social.
b.5) La puntuació de la valoració social de la unitat familiar de convivència serà de com a màxim de 5 punts.
Graella de valoració social
Màxima puntuació. Situacions d’emergència social Puntuació assignada |
|
Dèficit en les condicions d’alimentació i higiene personal |
(2) |
Dificultat en l’accés o manteniment de l’habitatge i/o de les seves condicions d’accessibilitat, habitabilitat o equipament |
(2) |
Existència de situació de risc per a menors o persones vulnerables per raó de dèficits convivencials (conflicte, abandonament, maltractament, abús, etc.) |
(2) |
Existència de situació de risc per a menors o altres persones vulnerables per raó de l’existència d’altres problemàtiques (consum de substàncies tòxiques, drogodependències, empresonament d’algun membre, explotació laboral, etc.) |
(2) |
Puntuació intermitja. Situacions i/o problemàtiques de risc moderatPuntuació assignada |
|
Existència de situació de risc per problemes de salut greu en algun dels membres (elevat cost econòmic, situació terminal, etc.) |
(2) |
Puntuació mínima. Situacions i/o problemàtiques de menor risc |
Puntuació assignada |
Existència de situació de risc per motius laborals (tots els membres en situació d’atur, un membre en situació d’atur de llarga durada) |
(1 punt) |
Composició de la unitat de convivència que determini una situació de risc o desigualtat (monoparentals, persones soles, gent gran, etc.) |
|
Existència de membre/s amb problemes de salut |
|
Existència de membre/s amb discapacitat / malaltia mental |
|
Existència de membre/s amb necessitats educatives especials |
|
Factors addicionals a la valoració social
Factors addicionals a la valoració social |
|
• Compliment dels acords establerts al pla de treball • Incompliment puntual dels acords • Incompliment sistemàtic dels acords |
|
• Compliment condicions establertes • Incompliment de les relacions establertes |
|
• Membre/s amb ocupació activa • Membre/s en recerca activa de feina |
|
• Existència de xarxa de suport (familiar, social) |
|
El/la tècnic/a social omplirà el quadre indicant si hi ha o no mancances i/o situacions llistades en el quadre, d’acord amb la valoració social que faci de la situació del / de la sol·licitant de la prestació econòmica.
A efectes del barem final la situació econòmica i social es valorarà segons la puntuació consignada a la taula següent:
Puntuació obtinguda menor que:
|
% |
Inferior a 2,1 punts |
20% |
Entre 2,2 i 5,1 punts |
40% |
Entre 5,2 i 8,1 punts |
60% |
Entre 8,2 i 10 punts |
80% |
4.- Import de l’ajut:
L’ import de l‘ajut es valorarà en funció de les sol·licituds presentades i del pressupost establert per l’Ajuntament.
La distribució d’aquests ajuts està condicionada a la disponibilitat pressupostària de l’Ajuntament.
Un cop aplicat el barem i segons la puntuació resultant, els imports de l’ajut podrien ser els següents:
Puntuació obtinguda menor que i import de l’ajut que correspon:
|
% |
IMPORT AJUT |
Inferior a 2,1 punts |
20% |
0% de bonificació |
Entre 2,2 i 5,1 punts |
40% |
50 euros bonificació pel curs 21-22 |
Entre 5,2 i 8,1 punts |
60% |
100 euros bonificació pel curs 21-22 |
Entre 8,2 i 10 punts |
80% |
150 euros bonificació pel curs 21-22 |
Des de Serveis Socials es podrà valorar, de forma excepcional, la bonificació del 100% de l’activitat en casos de seguiment socioeducatiu i Pla de Millora al servei. |
|
|
|
|
|
5.- Pagament:
La bonificació es realitzarà directament al Patronat d’Esports i s’informarà a les famílies.
6.- Sol·licitud i documentació:
6.a) Les sol·licituds s’hauran de prestar mitjançant el formulari establert per l’Ajuntament degudament emplenades, dins el període establert en aquesta convocatòria.
6.b) La documentació que cal adjuntar a la sol·licitud és la següent:
DOCUMENTACIÓ GENERAL:
• Sol·licitud (emplenada i signada)
• Llibre de família
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA:
En cas de disminució:
• Certificat de disminució del Dept. de Treball, Afers Socials i Família
En cas de separació o divorci:
• Sentència de separació
• Conveni regulador Documentació acreditativa conforme està en tràmit.
En el cas que no es passi la pensió:
• Denúncia o demanda d’aquest fet
En cas de representació legal/acolliment
• Documentació acreditativa d’aquest fet
En cas de monoparentalitat i/o família nombrosa
• Carnet de família monoparental
• Carnet de família nombrosa
En cas d'incapacitació
• Resolució judicial que acrediti la representació legal.
DOCUMENTACIÓ ECONÓMICA de la UNITAT DE CONVIVÈNCIA:
(Aquests documents s’han de presentar de cada membre de la unitat familiar major de 16 anys dels ÚLTIMS 6 MESOS)
• Treballadors/es per compte aliena: nòmines dels darrers 6 mesos.
• Treballadors autònoms: última declaració de renta.
• Certificat de percebre o no pensions/prestacions de l'administració pública (Seguretat Social i Generalitat de Catalunya)
• Certificat del Servei d'Ocupació de Catalunya d'acreditació conforme percep o no prestació d'atur. Si es percep prestació/subsidi d'atur cal justificar el seu import en els darrers 6 mesos.
• En cas d'impossibilitat de justificar els ingressos, declaració jurada d'ingressos de cada membre de la unitat de convivència dels darrers 6 mesos.
• Els darrers 6 rebuts de lloguer o hipoteca. (fotocòpia)
En cas d’haver presentat la documentació en la CONVOCATÒRIA D’AJUTS ESCOLARS oberta del 20 de juny a 4 de juliol de 2022 no serà necessari aportar de nou la documentació (si no hi ha canvis significatius a nivell familiar i/o econòmic)
Determinació dels membres computables de la unitat familiar a efectes del càlcul de la renda:
Per al càlcul de la renda a efectes de l’ajut, són membres computables de la unitat familiar el pare i la mare, el tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció del sol·licitant, els germans majors de 16 anys, els oncles i els avis que justifiquin la seva residència en el mateix domicili que el sol·licitant amb el certificat de convivència corresponent.
Dels pares i avis es computarà la totalitat.
Dels fills majors de 16 anys i oncles, el 50 % en cas que no tinguin càrregues familiars; en cas que tinguin càrregues familiars demostrables, no es comptabilitzarà el seu ingrés.
7.- Tramitació i terminis de presentació:
El període de presentació de les sol·licituds s’aprovarà una vegada aprovades les bases
Cal presentar la sol·licitud i tota la documentació a l’Ajuntament de Gelida, Departament de Serveis Socials.
Les sol·licituds es registraran a l’OAC.
Les sol·licituds presentades fora dels terminis no seran acceptades.
8.-Resolució:
Els Serveis Socials de l’Ajuntament aplicarà els barems establerts a la convocatòria i emetrà un informe de resolució. Aquest informe serà elevat a la Junta de Govern Local de l’Ajuntament per la seva aprovació.
Les resolucions es notificarà de forma individualitzada a les famílies sol·licitants. Un cop rebuda la resolució de l’ajut s’estableix un període de 10 dies a partir de la notificació per poder presentar les reclamacions pertinents. Les sol·licituds desestimades per falta de documentació no es podran presentar com a reclamacions. Aquesta reclamació es formalitzarà amb una instància a l’Ajuntament.