Amb el confinament, MOU-TE!

Una de les moltes dificultats que ens està portant aquest confinament és la falta de mobilitat i d'exercici físic. Però en realitat des de casa, per petita que sigui, hi ha moltes més opcions de moure el cos de les que semblen. Un cop més és gràcies a les xarxes socials i a les plataformes de streaming que podem seguir fent activitats dirigides des del saló de casa o des d'una habitació i aconseguir els mateixos resultats que si anéssim al gimnàs o sortíssim a córrer al carrer.

Des d'aquest espai us anirem oferint diversos recursos per no perdre la forma física mentre duri el confinament pel covid-19 perquè d’aquesta manera  evitarem  el sedentarisme i garantirem un bon estat de forma durant aquest període amb exercicis senzills adreçats a tota la població, al mateix temps que també suposarà un entreteniment.

Recomanacions i consells per tal de garantir un bon estat de salut físic i mental:

1.- No prolongar més del que és habitual el temps al llit.

2.- Hidratar-se bé i ajustar la dieta a les necessitats reals del moment (a menys activitat, menys necessitats calòriques).

3.- Establir un programa d’exercici ajustat a les nostres possibilitats reals basat en les quatre capacitats bàsiques: flexibilitat, velocitat, resistència i força.

4.- Quan estiguem asseguts podem mobilitzar els peus aixecant i baixant les puntes, fent cercles o descrivint figures de lletres o nombres imaginaris en l’aire, així com desplaçar els braços en diferents direccions i moure i estabilitzar el tronc cap endavant i enrere i cap als costats.

5.- Aixecar-se i seure des d’una cadira quinze o vint vegades seguides.

6.- Si podem caminar, fem-ho dins de l’habitació o entre els extrems més allunyats del domicili durant 5 minuts cada hora.

7.- Per mantenir el to muscular en braços, podem fer unes flexions a la paret.

8.- Pilates o ioga; cal saber que són absolutament recomanables per mantenir-nos actius.

9.- Ballar ens aportarà benestar físic i mental i ens servirà per mantenir el to muscular.

10.- Si disposem de bandes elàstiques, bicicletes estàtiques, cintes de marxa, steps o manuelles, són, sens dubte, un excel·lent complement al nostre programa d’exercicis.

11.- Fer servir la mà no dominant per obrir les portes, oficines, wc... ja que és difícil tocar-se la cara i els ulls amb aquesta mà.

Enllaços amb activitats per moure's aquests dies de confinament:

Activitats dirigides de l'Escola Esportiva Municipal - Patronat Municipal d'Esports 

  • Sessions personals dels següents esports i activitats: Enllaç

o Futbol 
o Bàsquet 
o Aeròbic 
o Ioga 
o Sumba 
o Manteniment 
o Pre-esport 
o Karate infantil 
o Tennis

FisioConsells en confinament - Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya

Programa d'exercicis - Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya

Exercicis de 15 minuts - INEFC Catalunya

Sessions d'entrenament a casa - DIR

 

App’s gratuïtes per descarregar al mòbil:

  • Yoga para princiantes: Iniciat al ioga amb tots els membres de la família. 
  • Entrenaments diaris Fitness: Exercicis ràpids i eficaços. 
  • Sworkit Lite: Aplicació per practicar esport amb múltiples exercicis (estiraments, ioga, força, etc.)
  • Nike Training Club: Conté diversos exercicis diferents que van acompanyats amb una guia pas a pas amb fotos o vídeos.
  • Entrenamiento de 7 minutos: Aplicació pels que no volen invertir molt de temps en un entrenament. La durada de 7 minuts ajudarà a tonificar el teu organisme i cos. 
  • 30 days: L'aplicació crea un programa d'entrenaments per 30 dies. 
  • Daily Yoga: Si a més de fer exercicis vols relaxar-te i deixar l'estrès, aquesta aplicació és per a tu. És l'aplicació de ioga més famosa al món la qual et proposa exercicis de ioga en HD amb durades i nivells diferents. La música suau en el fons ajuda a gaudir de l'exercici.
  • Training Diary:  Perquè els teus entrenaments siguin més eficients, hauràs d'apuntar l'hora i el dia. Aquesta aplicació té una llista dels exercicis necessaris i també podràs fer un pla d'activitats.
     
Darrera actualització: 02.04.2020 | 15:21
Darrera actualització: 02.04.2020 | 15:21